Tutaj powinien być opis

10 lat w Unii Europejskiej - projekt edukacyjny

             Unia Europejska to związek państw Europy, zawarty w celu rozwijania współpracy we wszystkich dziedzinach życia. Państwa Unii prowadzą wspólną  gospodarkę. Obowiązują w nich jednakowe przepisy. Przynależność do Unii Europejskiej daje obywatelom państw członkowskich szereg   korzyści. Można osiedlić się i podejmować pracę w dowolnie wybranym   państwie, zagwarantowane są prawa człowieka. Obecnie do Unii Europejskiej  należy  28 państw,  w tym Polska.

             1 maja 2014r. obchodziliśmy 10. rocznicę przystąpienia Polski  do  Unii Europejskiej. Z tej okazji w naszej szkole  realizowano  projekt edukacyjny  pod hasłem „Czy Unia Europejska jest  organizacją jednoczącej się Europy?”. Głównym celem projektu     była popularyzacja wiedzy dotyczącej Unii Europejskiej, integracja   treści przedmiotowych wokół zjednoczonej Europy oraz   integrowanie się społeczności klasowej poprzez wspólne działania. Projekt zawierał wybrane treści z podstawy programowej.  Adresowany był do uczniów klas szóstych. Przewidywał  sporo ciekawych zadań dla uczestników projektu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, w których mieli współpracować i wykonywać poszczególne zadania.           

 Dni Europejskie w naszej szkole obejmowały przedsięwzięcia, takie jak:

  1. Wykonanie gazetki ściennej pt. „10. rocznica wstąpienia Polski do UE” na holu szkoły.

  2. Nauka i odśpiewanie hymnu UE na lekcjach muzyki.

  3. Przygotowanie i przeprowadzenie dwuetapowego konkursu wiedzy o Unii  Europejskiej pt. „Podróż po zjednoczonej Europie”.

  4. Przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji multimedialnych pt. „Co wiesz o Europie i Unii Europejskiej”.

  5. Przygotowanie  i  prezentacja  plakatów  w formie  wystawki.

  6. Przeprowadzenie  godzin do dyspozycji wychowawcy  na temat  Unii Europejskiej.

  7. Przygotowanie  i wywieszenie flag Unii Europejskiej.

  8. Wydanie gazetki okolicznościowej  pt. „Podróż po Europie”.

  9. Przygotowanie i przeprowadzenie referendum „Za i przeciw Unii”.

  10. Przygotowanie potraw pochodzących z państw należących do UE. 

  11. Przeprowadzenie lekcji historii i społeczeństwa na następujące tematy:

    „Polska droga do Unii Europejskiej.”, „Jakie korzyści uzyskała moja gmina

    po wejściu Polski do Unii Europejskiej?”.

     

               Projekt był niezwykle interesującą lekcją demokracji, dobrą okazją do edukacji europejskiej, a przede wszystkim doskonałą nauką podejmowania decyzji w sprawach publicznych. Przyczynił się on do rozbudzenia zainteresowań tematyką Unii Europejskiej i państw, które są jej członkami. Zachęcił uczniów klas szóstych do samodzielnego pokonywania progów   w zdobywaniu wiedzy. Projekt dał uczniom możliwość postrzegania integracji europejskiej w kontekście przemian współczesnego świata oraz szans dla rozwoju Polski. Pozwolił na zapoznanie się  z życiem w państwach zjednoczonej Europy.