Projekt logopedyczny "Alfabet logopedyczny"
W roku szkolnym 2024/2025 w naszej szkole realizowany jest projekt logopedyczny pt„ Alfabet logopedyczny”. Głównym celem projektu jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy i wdrażanie profilaktyki logopedycznej. Projekt jest zgodny z założeniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.”
Cele szczegółowe projektu:
• podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego,
• usprawnienie aparatu oddechowego, • poszerzanie słownictwa czynnego i biernego,
• ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu,
• rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu, • podnoszenie sprawności w zakresie motoryki,
• doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.
Od września do grudnia uczniowie uczęszczający na zajęcia logopedyczne pod okiem koordynatora projektu Pani neurologopedy Mileny Wawrzonek zrealizowali I część zadań z projektu B jak Bańki D – Drzewko . Nadmuchiwanie rękawiczki przez słomkę G – Gimnastyka buzi i języka O – Odkryj obrazek – zabawy dźwiękonaśladowcze P - Planszówka W – Własna zabawa Podczas realizacji projektu dzieci świetnie się bawiły i zdobywały nowe umiejętności. Usprawniały aparat artykulacyjny, wzmacniały tor oddechowy, ćwiczyły słuch fonematyczny usprawniały głoski „sz” i „ż” w wyrazach w różnych pozycjach oraz ćwiczyły koncentrację na wykonywanym zadaniu. Uczniowie z niecierpliwością czekają na realizację kolejnych zadań projektu.