Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno-Przedszkolny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://pspkamiensk.biposwiata.pl

Data publikacji strony internetowej: 2012-12-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2020-09-22

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2020-09-22

Treści lub funkcje niedostępne:

  1. Filmiki nie posiadają napisów dla osób głuchych i słabo słyszących. Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo. Zdjęcia umieszczone na stronie nie posiadają pełnych opisów alternatywnych. Strona nie posiada mapy strony. (powód: Filmy zostały umieszczone na stronie przed datą wejścia ustawy o dostępności cyfrowej. Mapa strony nie jest obowiązkowa.)
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Marzena Górna-Turlejska , adres e-mail: marzenagornaturlejska@wp.pl , telefon: 502319621.

Informacja zwrotna

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marzena Górna-Turlejska, marzenagornaturlejska@wp.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 6817 201. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności można składać pod adresem mailowym psp_kamiensk@op.pl. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Postępowanie odwoławcze

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzi wejście główne od ul. Sportowej. Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Aby wejść do budynku należy pokonać 5 schodów. Drzwi wejściowe otwierane są ręcznie. Do budynku prowadzi również wejścia od strony zachodniej, które jest wyjściem ewakuacyjny i dostępnym w razie potrzeb. Od strony północnej znajduje się kolejne wejście z sześcioma stopniami, które jest ogólnodostępne. Od północnej strony znajduje się także wejście do sali gimnastycznej. W sekretariacie szkoły znajduje się monitoring wizyjny z podglądem na wejście główne, hol, korytarze, parking oraz plac zabaw. Budynek składa się z piwnicy, parteru oraz pierwszego i drugiego piętra. Na każdym poziomie znajdują się korytarze oddzielone klatkami schodowymi. Dostęp osób na wózkach inwalidzkich jedynie na poziomie parteru.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze umożliwiają poruszanie się osoby niepełnosprawnej.

Dostosowanie schodów

Schody posiadają poręcze i taśmy antypoślizgowe.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Od strony południowej znajduje się pochylnia dostosowana do podjazdu wózka inwalidzkiego.

Dostępność platform

Brak

Dostępność informacji głosowych

Brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostosowanie parkingów

W odległości 10m od szkoły znajduje się parking, z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym w szczególnych przypadkach.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Dodatkowe informacje

Jeszcze większa dostepność

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.Istnieje możliwość powiększenia podglądu strony. Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących. Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.

Deklaracja poprawy dostępności

Administrator dokona wszelkich starań, by strona internetowa była dostosowywana do wymagań prawnych.

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne: