Czy nauka może być ciekawa? Czy można uczyć się szybciej? Dlaczego detektyw pracuje w rękawiczkach? Na te i inne pytania odpowiedzi szukali mali detektywi z klasy II b.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie poznawali tajniki matematyki, przyrody i informatyki. Rozwijali swoje umiejętności plastyczne i kompetencje społeczne. Doskonalili umiejętności rozpoznawania emocji, komunikacji i współpracy w grupie. Rozwiązywali zagadki, przeprowadzali eksperymenty oraz trenowali myślenie dedukcyjne i formułowanie wniosków na podstawie własnych doświadczeń. Rozróżniali barwy podstawowe, ciepłe i zimne, nauczyli się tworzyć barwy pochodne. Uczniowie poznali różnorodne ćwiczenia i zasady stylu życia, które wspomagają koncentrację uwagi oraz wpływają na zwiększenie efektywności i tempa uczenia się. Dowiedzieli się, jak można zaszyfrować informacje i jak bezpiecznie korzystać z Internetu. Ponadto, dzieci dokładniej przyjrzały się regułom poprawnego wnioskowania i logicznego myślenia oraz ich zastosowaniu w codziennym życiu. Miały okazję wcielić się w role detektywów i wspólnie rozwiązać zagadki detektywistyczne.
Tematyka przeprowadzonych zajęć:
1. Czy można uczyć się szybciej?
2. Dlaczego strach jest nam potrzebny?
3. Ile jest kolorów?
4. Dlaczego detektyw pracuje w rękawiczkach?
5. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
6. Czy można myśleć nielogicznie?
7. Jak przekazać tajną wiadomość?
8. Jak rozpoznawać emocje?
Zajęcia prowadziły panie Agnieszka Sikorska i Urszula Ościk.
Linki do prezentacji: